dinsdag 10 april 2012

Noa te water

Vandaag 18 hondjes uitgelaten. 10 hondjes in de ochtend en 8 hondjes in de middag.
Nou ja het zijn niet altijd "hondjes", sommige honden tellen voor 3 of meer qua omvang.
Neem nu eens Catch, the St.Bernhard. Oh zo groot maar toch een klein hartje. Is altijd
erg blij als ik weer aan de deur sta. Neem tegenwoordig de haarborstel mee zodat ik hem
in het bos even kan kammen. Soms voel ik zijn kop tegen mij hand en dan moet ik Catch even
kammen. Vanmmiddag Diesel, Berner Senner, is nog iets kleiner dan Catch maar het scheelt niet veel.
Diesel heb ik wel vaak aan de lijn omdat hij toch niet zo goed luistert. Laat je hem los dan kan je hem weer
ophalen waar je hem hebt losgelaten. Heeft zijn eigen prioriteiten!
Laatste 10 minuten van de middagwandeling is Noa te water gekomen in het kanaal bij het Gelderse Hout.
Noa is niet echt een zwemmer dus waarschijnlijk is ze er in gevallen of heeft ze een duwtje gekregen.
Er bleven een paar honden achter, waren aan het blaffen en ik zag allemaal kringen in het water, dus ik dacht er is er vast een in het water. Daar aangekomen zag ik een blond paniekerig koppie net boven de beschoeiing uit komen en ze was wild aan het watertrappelen! Dacht eerst dat het een andere hond was. Huppekee de honden los die ik aan de lijn had en Noa eruit halen.
De andere stonden er natuurlijk allemaal weer met hun neus er boven op. Enfin Noa weer blij!
Wel een beetje verfromfraaid. Ikzelf heb mijn douche ook weer gehad. Uiteraard heb ik geen foto kunnen maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten